2016-09-21 11:55:29 Čitanje ne poznaje granice Pozivamo sve kolegice i kolege da se uključe u projekt ČITANJE NE POZNAJE GRANICE. Projekt se provodi u hrvatskim i slovenskim osnovnoškolskim knjižnicama. U hrvatskim se školama čitaju prijevodi slovenskih autora, a u slovenskim hrvatskih autora.O projektu: Mnoge analize pokazuju kako su čitateljske navike među školskom djecom poražavajuće. Ljubav prema knjizi važno je razvijati od djetetovog rođenja. U osnovnoj školi, točnije u nižim razredima učitelji i knjižničari veliku pozornost posvećuju čitanju i slušanju pročitanog. Da bi učenicima približili ljepotu pisane riječi i poboljšali njihove čitalačke kompetencije, knjižničari i učitelji zajedno sa učenicima provode razne projekte za promociju i poticanje čitanja. Jedan od takvih projekata započet je 2013. suradnjom OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće i OŠ bratov Polančičev Maribor. Cilj projekta je promocija čitanja. Čita se naglas prevedeno književno djelo autora susjedne zemlje. Književna djela čitaju se naglas u skladu s Odlukom Europske organizacije za promicanje čitanja EU READ koja je 2013. proglasila godinom čitanja naglas, čime se postiže razvoj čitalačkih navika i vještina kod djece.
Provedba: Projekt se provodi u hrvatskim i slovenskim osnovnoškolskim knjižnicama. U hrvatskim se školama čitaju prijevodi slovenskih autora, a u slovenskim, hrvatskih autora. Književna djela čitaju se naglas i povezuju s Nastavnim planom i programom kroz međupredmetno povezivanje. Sudjeluju cijeli razredi, interesne skupine i nastavno osoblje. Na završnom susretu prikaže se kraći kulturni program kojim se predstavi škola i djelo koje se čitalo. Projekt pored čitanja i obrade književnog djela sadrži i istraživački rad u kojem učenici istražuju povijest, kulturu i znamenitosti kraja škole partnera. Voditelji projekta povežu hrvatsku i slovensku školu, a knjižničari se međusobno dogovore o daljnjim aktivnostima: što će se čitati, koji razredi ili interesne skupine će sudjelovati, kada i gdje će biti završni susret. Na završnom susretu međusobno se upoznaju, razmijene iskustva i dojmove. Škola domaćin organizira turističko razgledavanje mjesta kako bi učenici upotpunili svoja istraživanjem, stečena znanja. |