preskoči na sadržaj
Vijesti

Radionica Oglašavanje u kontekstu medijske pismenosti

27. proljetna škola školskih knjižničara- Primošten 

Sudionici  radionice Oglašavanje u kontekstu medijske pismenosti  naučili su  kako se približiti učenicima i prilagoditi  radu s generacijama 21. stoljeća koje informacije vole primati brzo i to s različitih multimedijskih izvora. Knjižničar bi trebao  postati njihov uzor za cjeloživotno učenje i fleksibilan način razmišljanja. 


Suvremeni svijet je složen fenomen kojeg je teško razumjeti kroz neposredno iskustvo jer su naša saznanja manje-više posredovana, a najčešći posrednici su mediji u najširem smislu (tisak, televizija, radio, internetski portali, društvene mreže...).

Poruke obrađujemo nesvjesno i automatizirano te ostavljamo prostor medijima i medijskim sadržajima da utječu na naš misaoni proces, a da toga nismo ni svjesni. Ključni problem nije dostupnost informacija, već kako prepoznati potpunu, nepristranu, istinitu informaciju. Za prepoznavanje su nam potrebne vještina i znanje.

Medije ne treba ignorirati i odbacivati, već ih treba kritički razumjeti, razumjeti pravila po kojima funkcioniraju, razumjeti strategije kojima se služe, prepoznati njihov društveni značaj.  Mediji nisu ni štetni ni korisni, a mogu biti i jedno i drugo. Javnost je najčešće usmjerena na štetnu i opasnu stranu medija (stereotipi, nasilje, pornografija, žutilo...), ali oni mogu biti i  koristan izvor informacija. Knjižničar, koji između ostalog treba biti i medijski stručnjak, mora razviti vještine u korištenju dostupnih tehnologija kako bi dotakao različiti profil učenika. Učenici bi koristeći različite medije i izvore informacija razvili kritičko razmišljanje i vještinu rješavanja problemskih zadataka.

Reklame su jedan od medijskih žanrova koji oglašavanjem prenose različite vrijednosti (kulturne, ideološke). U reklamama se prikazuje ono što želimo ili moramo imati.

Kritičko vrednovanje i promišljanje se može iskazati i izradom kratkih reklama. Kratkom prezentacijom i uputama za rad želimo pokazati na koje se sve načine mogu interpretirati informacije, vijesti, proizvodi, ideje.

Sudionici podijeljeni u skupine iizrađivali su  kratke videouratke pomoću pametnih telefona na zadane pojmove ili izraze imajući na umu načela oglašavanja. Bili su nam dostupni i rekviziti koje smo  mogli koristiti pri izradi videa. 

Intencija ove  radionice bila je da se knjižničari približe učenicima i prilagode  radu s generacijama 21. stoljeća koje informacije vole primati brzo i to s različitih multimedijskih izvora te se rado upoznavaju s novim tehnologijama i načinima rada. Knjižničar bi trebao  postati njihov uzor za cjeloživotno učenje i fleksibilan način razmišljanja. 


Priloženi dokumenti:
Oglasavanje_u_kontekstu_medijske_pismenosti.pptx (2.13 MB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: ivona tabak   datum: 24. 4. 2015.

Tražilica



Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Dokumentacija

Pravilnici

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Oglasna ploča

Anketa
Koliko ste novih knjiga nabavili u 2014. godini?






Forum

Korisni linkovi

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju