Radionica Oglašavanje u kontekstu medijske pismenosti
Suvremeni svijet je složen fenomen kojeg je teško razumjeti kroz neposredno iskustvo jer su naša saznanja manje-više posredovana, a najčešći posrednici su mediji u najširem smislu (tisak, televizija, radio, internetski portali, društvene mreže...).
Poruke obrađujemo nesvjesno i automatizirano te ostavljamo prostor medijima i medijskim sadržajima da utječu na naš misaoni proces, a da toga nismo ni svjesni. Ključni problem nije dostupnost informacija, već kako prepoznati potpunu, nepristranu, istinitu informaciju. Za prepoznavanje su nam potrebne vještina i znanje.
Medije ne treba ignorirati i odbacivati, već ih treba kritički razumjeti, razumjeti pravila po kojima funkcioniraju, razumjeti strategije kojima se služe, prepoznati njihov društveni značaj. Mediji nisu ni štetni ni korisni, a mogu biti i jedno i drugo. Javnost je najčešće usmjerena na štetnu i opasnu stranu medija (stereotipi, nasilje, pornografija, žutilo...), ali oni mogu biti i koristan izvor informacija. Knjižničar, koji između ostalog treba biti i medijski stručnjak, mora razviti vještine u korištenju dostupnih tehnologija kako bi dotakao različiti profil učenika. Učenici bi koristeći različite medije i izvore informacija razvili kritičko razmišljanje i vještinu rješavanja problemskih zadataka.
Reklame su jedan od medijskih žanrova koji oglašavanjem prenose različite vrijednosti (kulturne, ideološke). U reklamama se prikazuje ono što želimo ili moramo imati.
Kritičko vrednovanje i promišljanje se može iskazati i izradom kratkih reklama. Kratkom prezentacijom i uputama za rad želimo pokazati na koje se sve načine mogu interpretirati informacije, vijesti, proizvodi, ideje.
Sudionici podijeljeni u skupine iizrađivali su kratke videouratke pomoću pametnih telefona na zadane pojmove ili izraze imajući na umu načela oglašavanja. Bili su nam dostupni i rekviziti koje smo mogli koristiti pri izradi videa.
Intencija ove radionice bila je da se knjižničari približe učenicima i prilagode radu s generacijama 21. stoljeća koje informacije vole primati brzo i to s različitih multimedijskih izvora te se rado upoznavaju s novim tehnologijama i načinima rada. Knjižničar bi trebao postati njihov uzor za cjeloživotno učenje i fleksibilan način razmišljanja.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Top linkovi |
• HUŠK |
• e-lektire |
• Agencija za odgoj i ... |
• Ministarstvo znanost... |
• SŠ fra Andrije Kačić... |
• Centar za stalno str... |
• Portal za škole |
• E-obrazovanje |